4.9.09

Syksy toi...

...tuoreen satokauden ja jälleen uutukaisen ruokablogin. Saman genren edustajien aloituksia tarkastellessa "sieniä sateella" toistuu luvattoman monta kertaa, joten ollaan me sitten nöyrästi "marjana meressä".

Tätä lokia ohjaan minä, Josi. Tällä hetkellä päättelen yliopisto-opintoja ja asustan kaksiossa Helsingissä yhdessä parvekepuutarhuri-Chilihifistin kanssa. Olen kuitenkin maalta lähtöisin ja uskon, että syvä rakkauteni ruokaan ja raaka-aineisiin pohjautuu pitkälti juuri siihen - lapsuuteeni maalla.

Olen istuttanut kuusentaimia lakkanevan reunaan, raapinut matoja mullasta ja kuskannut niitä hellävaroen paidan alla koukunnokkaan järvelle, istunut perunalavakuorman huipulla ja pitänyt kellarin luukkua auki kippikärrylle, löytänyt suunnattoman suppilovahveromättään hiekkaharjulta ja repinyt kynnenalukset verille mansikkamaalla. (Ja aikanaan kuunnellut paljon Ultra Brata, kyllä...) Inspiroidun yhä vuodenaikojen kierrosta, mullasta ja metsästä, tuoksuista, jotka herättävät makuja - ja vice versa.
 
Kokkina olen yhtä lailla oppimaton kuin itseoppinut. Keittiössä luotan hyvin pitkälle mututuntumaan ja vaistoihin. Haluan silti kehittyä ja oppia lisää, janoan tekniikkaa ja tietoa - olen aina nälkäinen. Kutsun sinut tervetulleeksi kommentoimaan ja osallistumaan puuhiini, sana on vapaa. Ja heti perään sana varoitukseksi, sillä sokaiseva rakkauteni sanoihin ja ihmettelyyn yleensä saattaa ympätä blogiini myös materiaalia keittiön ulkopuolelta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti